سیستم های مدیریت و کیفیت و بهره وری
شركت پالايش نفت لاوان در راستاي انجام مأموريت و رسالت خود از همه ظرفيتها و منابع موجود به ويژه نيروي انساني كارآمد كه اصلي ترين سرمايه شركت محسوب مي گردد، استفاده نموده و با بهره گيري مطلوب از كليه عوامل تأثير گذار بر توليد توانسته است مسير خود را به سوي بهره وري و سرآمدي سازماني هموار نمايد . اين شركت همچنين در حال حاضر دارای گواهينامههای سيستم يکپارچه مديريت (IMS) و HSE بوده است. همچنين در سال هاي 1388 و 1389 با شرکت در جايزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی موفق به دريافت گواهينامه تعهد به تعالی شده است. مسیر تعالی شرکت پالایش نفت لاوان در طول سالیان گذشته به شرح زیر بوده است:
سال
|
78
|
81
|
80
|
85
|
88
|
91
|
موفقیت
|
ISO 9001
|
OHSA18001
|
ISO 14001
|
ISO/TS 29001
|
IMS
|
ISO 50001
|
سال
|
87
|
88
|
89
|
91
|
موفقیت
|
تعهد سبز سطح 3 از دبير خانه انجمن مديريت سبز
|
تعهد سبز سطح 1 از دبير خانه انجمن مديريت سبز
|
دريافت لوح تقديرنامه سطح 3 از دبير خانه انجمن مديريت سبز
|
نشان محصول سبز براي محصول بنزين
|
مدل سازمانی شرکت (ROLE MODEL)
تامین کنندگان کلیدی
|
1- شركت نفت فلات قاره ايران 2- شركت ملي نفت ايران 3- پیمانکاران اجرائی و خدماتي 4- سازندگان قطعات ( داخلی و خارجی) 5- مراكز علمي و پژوهشي
|
ورودیهای کلیدی
|
1- سرمايه هاي انساني 2- خوراك نفت خام 3- خوراك ميعانات گازي 4- تجهيزات، ادوات و دستگاهها 5- سوخت گاز 6- کالا و مواد 7- روشها و دستورالعملهای اجرایی 8- قوانین و مقررات 9- استانداردها 10- تکنولوژی و فن آوری
|
خروجی های کلیدی
|
1- فرآورده های نفتی 2- گزارشات مالی 3- پروژه های توسعه اي 4- پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی
|
مشتریان کلیدی
|
1- شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران 2- امور بين الملل وزارت نفت
|
ذینفعان کلیدی
|
1- سهامداران (سازمان تأمين اجتماعي، شركت سهام عدالت، شركت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي ايران، كاركنان، افراد حقيقي) 2- کارکنان، رسمی، پیمانی و قراردادي 3- جامعه ( دهكده، دولت، محيط زيست، ... ) 4- تامین کنندگان 5- مشتریان
|
امروزه نیاز سازمانها به بهبود مستمر و پیشرفت در حوزه های مختلف فعالیت و مسئولیت، درک عمیق تری را از سیستمهای مدیریتی می طلبد، به گونه ای که منجر به ایجاد فرهنگی شود که در آن کارکنان به واسطه باوری که دارند برای اجرای عناصر و الزامات سیستم های مدیریتی برانگیخته شوند. بنابراین ضروری است که این امواج سازنده را که " فرهنگ و رفتار انسانی" نام دارد خوب شناسایی کنیم و از آن به صورتی مناسب و موثر بهره ببریم.
جوهره مدل آن است که قلب ها و افکار کارکنان را به سمتی هدایت نماییم که رفتارهای بهبود یافته را از خود بروز داده و بر مبنای چنین تفکری محیط را اصلاح و اداره نمایند.
در این راستا رئوس کلی برنامه های اداره "برنامه ریزی و سامانه های مدیریتی"، طبق موارد ذیل می باشد :
1 ) بازنگری ریسک های ایمنی و بهداشت شغلی و جنبه های زیست محیطی.
2 ) برنامه ریزی و تشکیل تیم های ممیزی داخلی و انجام ممیزی داخلی.
3 ) برنامه ریزی و انجام ممیزی خارجی سیستم مدیریت یکپارچه و تمدید کلیه گواهینامه ها.
5 ) رفع عدم انطباق های ممیزی داخلی و خارجی.
6 ) بازنگری در رویه ها و دستورالعمل ها و بروز رسانی آنها در سیستم مدیریت یکپارچه.
7 ) تهیه و تدوین روش های اجرایی و دستورالعمل های کاری برای واحد های جدید.
8 ) تشکیل جلسات کمیته بهبود.
9 ) انجام نظرسنجی از کارکنان و پایش رضایت مشتری.
10 ) برگزاری جلسات بازنگری مدیریت.
11 ) و .... .
گواهینامه های اخذ شده سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت پالایش نفت لاوان :






|