صفحه اصلی > اخبار 


  چاپ        ارسال به دوست

١٦ قلم کالای راهبردی صنعت پالایش اعلام شد

علی زیار، در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: افزون بر ١٠ قلم کالای اساسی تعریف شده در وزارت نفت، ١٦ قلم کالای راهبردی و اصلی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع نیز مشخص شده است وی، هدف اصلی از اجرای پروژه بزرگ بومی‌سازی ١٦ گروه کالاهای مورد نیاز صنعت پالایش، انتقال و توزیع را، در اختیار گرفتن بازار ساخت تجهیزات صنعت نفت در منطقه اعلام کرد مدیربازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: شرکتهای خارجی در بازار ایران بیشتر به دنبال فروش کالاهایشان هستند تا مشارکت در ساخت، در حالی که سیاست و اولویت این شرکت انتقال دانش و بومی‌سازی است وی ادامه داد: این کالاها به تفکیک در بخش مکانیک شامل تجهیزات ثابت و دوار، تجهیزات مربوط به برق، ابزاردقیق و مخابرات، اقلام مربوط به مواد شیمیایی و کاتالیستها تقسیم‌بندی شده است زیار، از استقبال شرکتهای خارجی برای استفاده از تجهیزات پالایشی ایرانی خبر داد و افزود: متاسفانه در کشور متولی برای معرفی سازندگان و کالاهای ایرانی به مصرف‌کنندگان خارجی وجود ندارد وی تاکید کرد: ما در ساخت بعضی از تجهیزات و کالاها به بلوغ رسیده ایم و دارای مزیت رقابتی هستیم، بنابراین باید برای این دسته از سازندگان داخلی زمینه حضور در بازارهای خارجی را مهیا کنیم.


١٠:٣٧ - جمعه ٣١ ارديبهشت ١٣٩٥    /    شماره : ٤٦٣    /    تعداد نمایش : ٦١٤


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: