محصولات تولیدی شرکت پالایش نفت لاوان
در حال حاضر محصولات تولیدی شرکت پالایش نفت لاوان شامل بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفتای کامل، گاز مایع و گوگرد می باشد. برنامه ریزی مربوط به عرضه و توزیع فرآورده های بنزین و گازوئیل تولیدی برعهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بوده و فرآورده نفت کوره تولیدی این شرکت نیز تحویل شرکت ملی نفت ایران می گردد. فروش فرآورده نفتای کامل و گاز مایع تولیدی شرکت پالایش نفت لاوان تنها از طریق رینگ بین المللی بورس انرژی مقدور خواهد بود. فروش فرآورده گوگرد(کلوخه و گرانوله) شرکت پالایش نفت لاوان فقط از طریق رینگ صادراتی بورس کالا مقدور می باشد.
محصولات
محصولات تولیدی شرکت پالایش نفت لاوان
اقدامات انجام گرفته در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی توسط شرکت پالایش نفت لاوان در جزیره لاوان
شرکت پالایش نفت لاوان در کنار اهداف توسعه، تولید و صادرات به مقوله مسئولیت اجتماعی نیز توجه داشته و با تشکیل کمیته ای تحت عنوان کمیته مسئولیت اجتماعی، گام های بزرگی در راستای محرومیت زدایی، عمران و آبادانی دهکده لاوان برداشته است. انجام خدمات عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی در دهکده لاوان که منجر به رشد و توسعه اقتصادی این منطقه محروم گردیده است که در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی شرکت پالایش نفت لاوان علاوه بر ایجاد تعاملات مثبت و هم افزایی مؤثر در منطقه، امید به تقویت توانایی های بالقوه و رشد و توسعه را در این منطقه محروم ارتقاء بخشیده و مسلماً ادامه این خدمات ارزنده می تواند به رونق اقتصادی و ایجاد انگیزه های بیشتر برای توسعه متوازن منطقه نیز کمک نماید.
مسئولیت های اجتماعی
اقدامات انجام گرفته در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی توسط شرکت پالایش نفت لاوان در جزیره لاوان
شاخص های استراتژیک ومنحصر بفرد شرکت پالایش نفت لاوان
دسترسی آسان به آبهای آزاد و قرار گرفتن در شاهراه انتقال انرژی - بهره برداری از امتیازات منطقه ویژه اقتصادی لاوان و فرصت های سرمایه گذاری - قرار گرفتن در مجاورت قطب انرژی ایران (منطقه عسلویه) و دسترسی آسان به منابع -وجود ذخایر عظیم گاز شیرین در جزیره لاوان -امـکان احداث واحد های فرآیندی برای تولید فرآورده هایی با ارزش افزوده بیشتر و ایجاد تنوع در سبد محصولات به منظور تبدیل شرکت پالایشی به مجتمع پتــروپالایشی 6-قابلیت ایفای نقش پل صادراتی برای صدور محصولات سایر شرکت های پالایشی 7-اعلام عدم آلایندگی زیست محیطی از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و معافیت از پرداخت عوارض مربوطه 8-موقعیت مناسب و استراتژیک برای انجام عملیات بانکرینگ 9- وجود ترمینالهای مختلف هوائی ،دریائی برای جابجائی افراد ،کالا و انواع فرآورده ها
تاریخچه شرکت
شاخص های استراتژیک ومنحصر بفرد شرکت پالایش نفت لاوان
Sample
Sample
تاریخچه و معرفی
تاریخچه و معرفی
شرکت پالایش نفت لاوان
شرکت پالایش نفت لاوان در سال 1355 تحت عنوان مجتمع تقطیر لاوان زیر نظر پالایشگاه شیراز با ظرفیت 2000 بشکه نفت خام در روز توسط شرکت اینگرا از کشوریوگسلاوی سابق وبا نظارت شرکت ملی نفت ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفت ،پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به موقعیت استراتژیک و امکانات بالقوه موجود مجتمع پالایشی لاوان با هدف تولید فرآورده های مرغوب تر شکل گرفت. واحد مراکس با ظرفیت 6000 بشکه در روز در سال 1368 توسط شرکت U.O.P. طراحی و توسط شرکت Chyodaبه منظور تولید نفتای شیرین نصب و راه اندازی گردید. در سال 1373 با اجرای طرح افزایش ظرفیت واحد تقطیر نفت خام سیستم تلمبه گردشی نفت سفید موجبات افزایش ظرفیت واحد تقطیر نفت خام از 20.000 بشکه به 30.000 بشکه در روز و همچنین متناسب با آن افزایش تولید فرآورده ها و امکان تولید فرآورده با ارزش نفت سفید و کاهش ضایعات فراهم گردید. در سال 1377 و با بازنگری صورت گرفته در ساختار سازمانی شرکتهای پالایشی ، نقطه عطفی در تاریخچه پالایشگاه لاوان ایجاد شد و پالایشگاه لاوان از پالایشگاه شیراز جدا و بعنوان یک شرکت پالایشی مستقل و دارای ردیف بودجه مستقل تحت عنوان شرکت پالایش نفت لاوان به ادامه فعالیت پرداخت . در سال 1380 با استفاده از توان متخصصان داخلی واحد بنزین سازی این پالایشگاه راه اندازی گردید . در سال 1388 اسکله دو منظوره نفتی – تدارکاتی و واحد استحصال و ذخیره سازی گاز مایع (LPG) این شرکت که پیش از آن در فلرهای پالایشگاه سوزانده می شد به بهره برداری رسید. در دهم اردیبهشت ماه سال 1390 و مصادف با روز ملی خلیج همیشه فارس فاز اول طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت شرکت با هدف افزایش ظرفیت از 30 هزار بشکه در روز به 55 هزار بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفت. شرکت پالایش نفت لاوان به منظور ارتقاء کیفیت وافزایش کمی فرآورده های تولیدی خود و در راستای صیانت از محیط زیست اقدام به اجرای طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت در پالایشگاه نموده است که در این راستا، واحد تصفیه هیدروژنی و ایزومریزاسیون نفتای سبک با حضور مقام محترم ریاست جمهوری در تیر ماه 1392 به بهره برداری رسید. در بهمن ماه 1394 واحد تصفیه هیدروژنی فرآورده های میان تقطیر نفت سفید و نفت گاز به منظور تولید فرآورده ها ، مطابق با استاندارد یورو 4 به بهره برداری رسید.
درباره شرکت پالایش نفت لاوان بیشتر بدانید :
اخبار و اطلاعیه ها
حضور پررنگ شرکت پالایش نفت لاوان  در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
حضور پررنگ شرکت پالایش نفت لاوان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
تعمیرات اساسی سطوح B و C تعداد ۳۰ دستگاه از تجهیزات دوار حساس پالایشگاه
تعمیرات اساسی سطوح B و C تعداد ۳۰ دستگاه از تجهیزات دوار حساس پالایشگاه
رئیس نگهداری و تعمیرات ماشین آلات دوار پالایشگاه لاوان از اجرای کامل ۳۰ مورد تعمیرات اساسی و روتین های نگهداری تجهیزات دوار حساس این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت ،گاز،پالایش وپتروشیمی
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت ،گاز،پالایش وپتروشیمی
تعویض دو دستگاه تیوب باندل کولر هوایی واحد تقطیر
تعویض دو دستگاه تیوب باندل کولر هوایی واحد تقطیر
معاون مدیریت نگهداری و تعمیرات از تعویض دو دستگاه تیوب باندل کولرهوایی واحد تقطیر شماره یک شرکت پالایش نفت لاوان بدون از سرویس خارج کردن واحد خبر داد
مشاهده همه اخبار
بخش های شرکت پالایش نفت لاوان
محصولات
محصولات
جهت روئیت لیست و مشخصات محصولات تولیدی کلیک کنید
مناقصه ها و استعلام ها
مناقصه ها و استعلام ها
جهت روئیت لیست مناقصه ها و استعلام ها کلیک کنید
مسئولیت اجتماعی
مسئولیت اجتماعی
جهت روئیت اقدامات شرکت در زمینه مسئولیت اجتماعی کلیک کنید
گواهینامه ها ، تقدیرنامه
گواهینامه ها ، تقدیرنامه
جهت روئیت گواهینامه ها و تقدیرنامه های دریافتی شرکت کلیک کنید
شرکت پالایش نفت لاوان
محصولات تولیدی

در حال حاضر محصولات تولیدی شرکت پالایش نفت لاوان شامل بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفتای کامل، گاز مایع و گوگرد می باشد. برنامه ریزی مربوط به عرضه و توزیع فرآورده های بنزین و گازوئیل تولیدی برعهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بوده و فرآورده نفت کوره تولیدی این شرکت نیز تحویل شرکت ملی نفت ایران می گردد.

مشاهده همه محصولات
بنزین
گازوئیل
نفت کوره
نفتای کامل
گاز مایع
گوگرد گرانوله
وزارت نفت
پالایش و پخش
شهریاران
سازمان تأمین اجتماعی
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی